Hra ho kdysi připravila o všechno.
A on se nyní vrací, aby si to vzal zpět…
„Mýtina není jako jiný hry, protože věrně kopíruje pocity i nebezpečí reality. Máme tu jen jednu šanci, takže můžeme skutečně prohrát.“ (citace z 86 % e-knihy)
Za recenzní elektronickou verzi rukopisu děkujiautorovi Vojtěchu Hlavenkovi alias Artemianovi.
Chci zakoupit titul v předprodeji!
Za recenzní elektronickou verzi rukopisu děkuji
Říkával si Všemocný. Proslulý paladin, zakladatel a velitel Osvícených, guildy kralující žebříčku. Jenže to nestačilo… A na výpravě mimo oficiální rozhraní hry se něco šeredně pokazilo. Michael nikdy nezapomene na den, kdy ztratil všechny své přátele. Nepřestane si vyčítat, jak zbaběle je opustil, aby si zachránil vlastní zadek, zatímco oni skončili připoutaní na lůžko nebo nepříčetní.
Sebrali mi level, včetně doposud nejlepších předmětů, ale pravá síla neleží v majetku nebo svalech. Úspěšní vládnou informacemi. (citace z 9 % e-knihy)
Vyprávění v ich-formě minulého času poskytuje niterní vhled do zážitků, pocitů i úvah hlavního hrdiny Michaela a potažmo jeho avatara hraničáře Hesláka. Postupné odhalování střípků minulosti ohledně oné tragické nehody spolu s novými poznatky o možnosti komplotu ze strany organizace Mýtiny budují solidní napětí a dodávají příběhu nádech thrilleru.
Naprosto unikátním prvkem, jenž odlišuje Mýtinu od ostatních virtuálních říší, je koncept vstupu do hry. Nefigurují žádné kapsle nebo vizory, je potřeba se dopravit do speciální lokace (v tomto případě zóny Krušných hor). Zatímco uživatel pobíhá po radioaktivním lese v obleku poskytujícím ochranu a tzv. digitální kůži, kousky kódu vytvoří v mysli dobrodružný svět plný epických misí a nebezpečných nestvůr. Maximální prožitek s sebou však přináší i určitá úskalí! Kdo přetáhne délku pobytu, nedbá pravidel nebo nad limit umírá, riskuje skutečné následky na zdraví.
Samotná online dimenze přitom už tolik nevybočuje, prostředí jako by vypadlo z kterékoliv tuctové MMORPG typu World of Warcraft. Text občas proloží tabulky s vývojem postavy nebo pár barevných mapek. Jakkoliv roztomilé tyto grafiky jsou, vzhledem k pokroku fiktivní technologie a rozpočtu herní korporace se bohužel z logického hlediska zdají poněkud nepatřičné.
„Existují dvě možnosti,“ oklepal jsem cigaretu. „Možnost jedna, epesně to podělali a teď nenápadně vyhlásili hon na Faraona, jakožto legendární bytost Bezlesných, po jejíž smrti se ostatní odeberou do věčných lovišť. V takovém případě předpokládejme, že nemají přístup k důležitému kusu kódu a nechtějí s tou informací ven, aby nedestabilizovali ekonomiku světa, protože kdyby se to profláklo, padnou akcie Mýtiny na hubu. Navíc, sakra, znamenalo by to, že existuje kus programu, který nemají pod kontrolou, a to je nebezpečný precedens.“ (citace ze 30 % e-knihy)
Titul se pyšní nálepkou „must-read pro fandy LitRPG“ a já to rozporovat nehodlám – už z důvodu, že knih v tomto žánru v češtině vychází poskrovnu. Kód Mýtina zdatně kombinuje již osvědčené motivy, zatímco přichází s několika originálními nápady.
Zdroj: e-kniha |
Série: Kód Mýtina (1.)
Komentáře
Okomentovat