Recenze: SNÍLCI VELKÉHO JABLKA (A. K. Veliká)

Žhavá sexy romantika je zpět!

Snílci Velkého jablka (Alexandra K. Veliká)

Za recenzní výtisk děkuji autorce Alexandře K. Veliké.

Se spisovatelkou A. K. Velikou, jejíž knihy vydává nakladatelství Formal Group, jste se na projektu setkali už dvakrát. Jednou díky recenzi na humornou jednohubku Matky na palici, podruhé u knihy Striptérky Velkého jablka. A právě tento počin má aktuálně na svém kontě stejně žhavé pokračování, které si představíme. Ráda bych upozornila, že vzhledem k tomu, že se jedná o druhý díl, může recenze obsahovat informace související s dějem předchozí knihy.

Ve Striptérkách Velkého jablka jsme se s Ashley Cooperovou rozloučili v klíčovém okamžiku, který dává tušit, že její osobní a vlastně i profesní život bude mít pokračování. Ve Snílcích se opět ocitáme ve víru jednoho z nejznámějších měst USA, v New Yorku, jemuž se přezdívá Velké jablko. Ashley se usmířila se svým partnerem a otcem dcery Nely Dominikem, který s ní aktuálně v zámoří žije. Taktéž se víc poznává s otcem, jehož v prvním díle našla. O něj však soupeří s nevlastní sestrou Naomi, která jí neustále dává najevo, že je díky svému povolání striptérky ještě míň než nula. Ale Ashley podvědomě cítí, že práci v klubu už dělat nechce, ráda by se soustředila na spisovatelskou činnost.

Ve hře je také suita kamarádek hlavní hrdinky. Lucka, Mia, Sára, Denisa, i ony chtějí prožít okamžiky štěstí. Nezapomněli jsme na někoho? Carrie Bradshawová měla svého Pana Božského, Anastasia Steeleová Christiana Greye, Elizabeth Bennetová pana Darcyho, Ashley Cooperová má Jamese Blacka. Vlastně nemá. Charismatický podnikatel, který ji okouzlil v prvním díle, jasně vymezil hranice jejich vztahu. Navíc se chystá oženit, a není to Ashley, kdo bude nevěstou. Dost se nám to zamotává, adrenalin stoupá. Jedno je jisté, na Ashley čeká za velkou louží pořádná jízda a vy si ji můžete užít s ní.

Protože jsem se spolu s Ashley do Velkého jablka už jednou zakousla, byla jsem zvědavá, jak bude hrdinčin lehce pikantní příběh pokračovat. I když se znovu ocitneme v atraktivním prostředí nočních klubů, není to tentokrát tolik intenzivní jako v prvním díle. Děj se točí víc kolem osobního života Ashley, nepříliš šťastného vztahu s Dominikem, ve kterém ji drží pouze dcera Nelka. Ashley je stále přitahována Jamesem Blackem, chemie mezi nimi je nepřehlédnutelná. Ve vztahu hlavní hrdinky a jejího osudové muže lze najít jistou podobnost s postavami trilogie Padesát odstínů šedi. Ashley se stejně jako Anastasia pod vlivem dominantního muže stává submisivní a poslušnou milenkou, její partner disponuje nejen velkým egem, ale také nabušeným bankovním kontem. Opět nechybí výrazné sexuální scény, kterých není moc, o to víc jsou intenzivnější a podněcují fantazii.

Je to, jako by se to energetické pole mezi námi ještě znásobilo. James taky mlčí. Brní mě celé tělo. Olizuji si rty a má mysl je ztracená v prázdnotě, kde existuje jen on. Je to, jako bych měla déjà vu a už všechno prožila a zároveň věděla, že vše teprve přijde. Vím, že my dva budeme spolu. Máme spolu duševní pouto. Cítím to. Nebo jsem se už dočista zbláznila? (str. 158)

A. K. Veliká znovu využila ich-formy a nechává promlouvat Ashley. Román je plný svižných dialogů proplétajících se myšlenkami hlavní hrdinky, která neustále přemítá nad tím, co dělá, co ji čeká, seznamuje čtenáře se svými nejniternějšími pocity a úvahami.

Od prvního dílu, v němž Ashley Cooperová okusila, jakou moc mají peníze a bezuzdná vášeň, se její postava posunula o kus dál. Už není bezstarostnou mladou tanečnicí, pro niž bylo hlavní metou vydělávat a bavit se. Ashley se nyní soustřeďuje zejména na dceru a vlastní budoucnost, která by se měla nést v serióznějším duchu.

Přestože příběh místy sklouzává do klišé, zejména ve vztahu Ashley a Jamese, v nichž jsem neustále viděla mně protivnou dvojici z knih E. L. Jamesové, pobavila jsem se u některých scén, jež se nesly v humorném tónu a působily rozverným komediálním dojmem, – to když se Ashley doslova vloupala na přísně střeženou akci nebo když si s kamarádkami vyrazila na prodloužený víkend

Stejně jako u prvního dílu říkám, že to není univerzální četba napříč věkovým spektrem. Pokud máte předsudky a neskousnete představu, že je možné vydělávat peníze takovým způsobem, jakým to dělá Ashley, tak to pro vás to pravé ořechové nebude. Autorka cílí na mladší generaci, která s erotikou nemá problém a pikantnosti vyhledává i v literatuře.

Série s atraktivní, cílevědomou Ashley Cooperovou má prozatím dva díly. Snílci Velkého jablka však svým závěrem nenechají čtenáře na pochybách, že se s hlavní hrdinkou znovu setkáme, a to za poměrně dramatických okolností.

Pokračování provokativní romanticko-erotické knihy Striptérky Velkého jablka přináší nové výzvy, žhavé vztahy, ale i silné napětí a osudové zvraty…

Ashley Cooperová poznává svět svého otce, který jí představuje život úspěšných na Upper West Side. Musí se však vypořádat nejen se společenskými očekáváními místní smetánky, ale i s ambiciózní sestrou, která má prsty skoro ve všem, a otcovou partnerkou, která má své vlastní jasné cíle. Ashley i její kamarádky postupně opouštějí práci striptérek a začínají si plnit své sny. Což by bylo naprosto v pořádku, kdyby měla Ashley srovnané milenecké a rodinné poměry. Jenže když se do jejího života vrací James, přichází nejen dilemata mezi tím, co bylo, a tím, co by mělo být, ale také čím dál větší komplikace, které mohou nejen zničit její sestru, ale přivést do velkého nebezpečí i samu Ashley. A krom toho jsou tu také ty věčné touhy… Jeho… I její…

Nakladatelství: Formal Group
Žánr: pro ženy
Počet stran: 274