Recenze: OBRAZOVÉ LUŠTĚNÍ PRO KAŽDÝ DEN (Jitka Suchá)

Nenechte svůj mozek zlenivět

Obrazové luštění pro každý den: Trénink paměti a pozornosti (Jitka Suchá, ilustrace Libor Drobný, nakladatelství Portál)

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Portál.

Že je trénování paměti a pozornosti činnost, která vás rozhodně nebaví? Nákupní seznam si raději napíšete na papírek, než abyste se ho snažili zapamatovat, a úkoly, které vás čekají jakbysmet? Nemějte obavu, tohle je jen jedna z možností, jak můžete donutit mozkové závity, aby se více zapojily. Autorka úspěšných publikací zaměřených převážně na trénink paměti Jitka Suchá vám dá hned několik tipů pro stimulaci vaší mozkovny. A jestli vám nejsou blízké klasické puzzle ani švédské křížovky a učení cizích jazyků je vaší noční můrou, mohlo by být Obrazové luštění pro každý den zajímavým a hlavně zábavným řešením.

Obrazové luštění pro každý den: Trénování paměti a pozornosti (Jitka Suchá, nakladatelství Portál), ukázka

V úvodu se dozvíte základní informace o paměti, jejím rozdělení a dalších kognitivních funkcích. Nechybí samozřejmě ani tipy a doporučení, jak tyto funkce jednoduše a efektivně trénovat v běžném životě a v neposlední řadě také zjistíte, jak s publikací nejlépe pracovat. Nečeká vás ale žádné sáhodlouhé pročítání, začátek knihy je stručný, jasný, nezabíhá do větších podrobností, takže se velmi brzy dostanete už k samotným úlohám k procvičování.

Jednotlivé kapitoly jsou zaměřeny na:

• krátkodobou paměť,
  • koncentraci pozornosti,
  • logické myšlení,
  • slovní zásobu,
  • zrakově prostorové schopnosti,
  • propojení mozkových hemisfér,
  • a kreativitu.

Zpracování je díky ilustracím od Libora Drobného hravé a zábavné.
Navíc zvolená forma umožňuje uchopit cvičení novým a neotřelým způsobem, které může zaujmout luštitele napříč generacemi. Zadání jsou krátká a srozumitelná, takže jistě přilákají i ty z vás, kteří dřívější publikace Jitky Suché mohly odrazovat právě z toho důvodu, že byly založené hlavně na té textové složce. Pokud máte navíc dispozice k fotografické paměti, bude pro vás luštění jedna velká zábava.

Nenechte se ale zmást jednoduchými až dětskými kresbami. Ne vždy odpovídají složitosti daného úkolu. Opravdu budete muset zapojit mozkové závity a u některých se jistě i zapotíte. Některé z nich jsou jedinečné, jiné se v různých obměnách objevují opakovaně. Většinou lze vypozorovat, že jsou vystupňované podle náročnosti. Na konci publikace se dozvíte, jestli vaše snažení bylo úspěšné. :)

Obrazové luštění pro každý den doporučuji svátečním i vášnivým luštitelům bez ohledu na věk, všem s rutinním zaměstnáním i těm, kteří by pro sebe rádi něco udělali v oblasti zlepšení mozkových funkcí a tím podpořili svoje zdraví. Díky různorodosti a kreativitě cvičení si každý přijde na své. Nudit se rozhodně nebudete.

Kniha obsahuje celou řadu úkolů, cvičení a kvízů zaměřených na krátkodobou i dlouhodobou paměť, pozornost, zapamatování detailů a práci s nimi, a to vše na úrovni zrakového vnímání. Jednotlivé úkoly jsou řazeny do určitých oblastí, je tedy možné se cíleně zaměřit na rozvoj jedné oblasti, anebo pracovat pouze s těmi, které čtenáře nejvíce baví. Toto ale není podmínkou a je možné si knihu užít i „na přeskáčku“.

Nakladatelství: Portál
Ilustrace: Libor Drobný
Žánr: populárně-naučené, hry a tréninky