Recenze: JÁ TO MĚL PRVNÍ! (Barbora Brůnová)

Jak přežít rodičovskou dovolenou

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Pointa.
Chci zakoupit tento komiks!

Barbora Brůnová je ilustrátorka, kterou na sociální síti Facebook najdete jako BBB Ilustrace. Umělkyně na své stránce sdílí některé komiksové skeče, a tak si můžete udělat jasný obrázek o tom, co na vás v publikaci čeká. Já jsem na autorku, potažmo na její kresbu narazila náhodou a natolik mě okouzlila, že jsem začala sledovat i její další tvorbu. Když jsem zjistila, že Barboře Brůnové dokonce vyšla kniha na toto téma u nakladatelství Pointa, byla jsem nadšená a ráda vám povím proč!

Jelikož se jedná o komiks, nebudeme rozebírat styl psaní, ačkoliv scénky mají vždy krátký informativní průvodní text, který vás na dané kresby připraví. Nejspíš by ani nebyl potřeba, protože z ilustrací čtenář snadno vše pochopí, ale s ním je to tip ťop.

Neřekla bych, že se jedná o manuál. Spíše počin, který vás uklidní, že na tom nejste takhle jen vy, ale i ostatní matky na rodičovské dovolené bojují své bitvy každý den. Prohrávají, někdy vyhrávají a občas jsou z toho psychicky i fyzicky vyčerpané. Neznalý (čtěte: bezdětný) čtenář si bude myslet, že autorka přehání. Vůbec. Jen vám představuje krutou, surovou realitu vtipným způsobem.

Autentické ilustrace jsou barevné, nepřehnané a plně vystihují dané situace a pocity, které se vám autorka snažila skrze ně předat. Ač se jedná o jednoduché humorné kresby, vlastně jim vůbec nic nechybí. Nadhled, ale i jistá odevzdanost, která mateřství často provází, je z nich krásně cítit. Pokud už jste na mateřské, potřebujete relax jako sůl a pobavení na vlastní účet, pak je nejlepší sáhnout po knize Barbory Brůnové, protože pochopíte, že to, co zažíváte, je vlastně opravdu běžné. Bohužel. :))

Autorka má skvělý smysl pro zobrazení příhod. V mnoha jsem se poznala a věřím, že i ostatní maminky budou přikyvovat hlavou, smát se nad nimi nebo vzdychat, protože je znají na vlastní kůži. Možná pro vás tato knížečka neskrývá nic hodnotného, ale podle mě podává pomocnou ruku, ať už svým laskavým humorem, tak i pocitem sdílení, že někdo zažívá to samé co vy. I tím nám dodává přeci jen sílu bojovat své denní, většinou předem prohrané bitvy i nadále.

Obávám se, že bezdětní opravdu nepochopí všechno a nepocítí ty emoce na vlastní kůži, ale i tak se pobaví. Cíleno je však na maminky a ty tento poklad opravdu ocení. Já jsem se kolikrát sama zasmála. Stejně jako autorka mám dva syny, a tak jsem mnohé situace, které jsou v knize zobrazené, zažila. Snad o to víc si mě titul získal. Prakticky není, co bych vytkla, snad jen... že byl krátký a doufám, že i nadále bude Barbora Brůnová kreslit a rozesmávat nás, protože smích je lék. Užijte si komiks, je naprosto báječný!

Ráda bych autorce poděkovala za autogram. Hodně mě potěšil, byl nečekaným překvapením. A především děkuju, že jsem se tomu svému marastu na rodičovské dovolené mohla díky ní zasmát a uklidnit se, že všude je to občas drama a ne jen samá sranda. Děkuju!

Taky občas ráno počítáte, kolik hodin ještě zbývá, než půjdou zase spát? A když už jich máte akorát tak dost a konečně je uložíte, prohlížíte si v mobilu jejich fotky? Taky jste byli přesvědčení, že budete mít to nejklidnější a nejvychovanější dítě – do chvíle, než se vám narodilo? A taky máte občas pocit, že jste ten nejneschopnější rodič na světě?

V knížce najdete situace, při kterých vám asi běžně do smíchu není. A nejenže se zasmějete: navíc zjistíte, že v tom nejste sami.

Žánr: komiks
Počet stran: 90