Recenze: VÍC NEŽ LÁSKA (Jaroslava Hofmanová)

Hektický život jedné matky samoživitelky…

Za recenzní e-výtisk děkuji
nakladatelství Kknihy.cz.
Chci zakoupit e-knihu Víc než láska.

Jaroslava Hofmanová je autorkou již několika románů. U nakladatelství Kknihy.cz doposud autorce vyšlo mnoho knih, jako například Selfíčko z Ráje, Skleněný most, V sevření osudu, Láska není minulost… a samozřejmě i Víc než láska, o které bych vám ráda něco napsala.

Děj knihy se dělí na dvě části. První část je o Karolíně a o problémech s dcerou Laurou. Seznámíte se s matkou i dcerou a budete se bavit trapnými situacemi, kterými Karolína prochází. Druhá část je romantická. V ní se Karolína zamiluje do Tomáše, a i když se jedná o milostnou linku, erotiky se v této knize nedočkáme.

Cítíte se v životě ztracení a máte pocit, že jste na všechno sami? Tento příběh vám ukáže, že nejste jediní, kteří mají takové problémy. Možná dokonce zjistíte, že může být hůř. Obzvlášť pokud jste matka samoživitelka jako hlavní hrdinka Karolína Mayerová. S ní se život zrovna nemazlil. Jako malou ji matka odložila do dětského domova a jako by toho nebylo málo, v době dospívání otěhotněla a otec dítěte ji nutil jít na potrat. Karolína se ale rozhodla, že si dítě za každou cenu nechá. Slíbila si, že ho vychová a neopustí jako ji opustila kdysi její matka.

Zní to celkem smutně a možná i trochu depresivně, ale zaručuji vám, že se budete smát už od první stránky. Opravdu nelze jinak. I když některé situace pro maminku malé Laury nejsou zrovna lehké. Autorka však umí psát velice poutavě a vtipně i některé neveselé situace.

„Jela jsem z práce na kole, ulicí plnou lidí a proti mně letěl bělásek. Kdepak se tady bere? Podivila jsem se, otevřela pusu a motýl mi vlítl do krku. Začala jsem kuckat, ale nežli jsem se nadála, sklouzl mi do žaludku. Otřesné.“

Autorka trochu skáče z jedné události ke druhé, zejména v počátku, ale díky tomu umocňuje čtivost. I přes to, že kniha je krátká, tak je velmi uvěřitelná. Prostě jako ze života. To se velmi povedlo. Na druhou stranu tu bohužel nezbyl prostor na popisy a vykreslení charakterů jednotlivých postav.

Hlavní hrdinku Karolínu si oblíbíte od samého začátku. Je laskavá, hodná a milující matka, která sice pro svoji dceru udělá cokoli, ale někdy jí ty nervy jednoduše rupnou. Na pomoc jí ale vždy přijde její nejlepší kamarádka. A jako na zavolanou se objeví i Tomáš, díky kterému si Karolína uvědomí, že její dcera Laurinka potřebuje tátu. Tomáš je sice hodný a všímavý, zároveň se občas chová i dost nezodpovědně, ale časem se změní. Zamilují se do sebe, ale její nový přítel má ohledně budoucnosti trochu jiné plány. Chce vzít Karolínu do Anglie, kde momentálně pracuje. Muset na pár měsíců odjet a opustit dceru, ale zato jí pak koupit vše, co bude chtít, nebo nechat jít svou novou lásku a dodržet slib, který si při narození Laury dala? Karolínu čekají zásadní rozhodnutí. A to není zdaleka všechno, osud jí do cesty přivede ještě další postavy, kvůli kterým už nic nebude tak jako dřív…

Co hlavního bych knize vytkla, je obálka. Karolínu si určitě všichni představíme úplně jinak a celkově  může čtenáře odlákat. Zato příběh jeho dojem rozhodně zlepší, takže se určitě nevyplatí soudit knihu podle obalu.

Knihu doporučuji všem ženám, které milují romantické příběhy ze života. A pokud jste matka, tak se v příběhu rozhodně také najdete. Titul má jen málo záporů, ale přeci tam jsou. Rozhodně by to chtělo ze začátku o něco více popisů a i ke konci bych přidala pár stránek. Příběh sice končí uzavřeně, ale hodil by se do něho nějaký epilog, který by nás přenesl třeba o rok později. Kniha je jinak čtivá a hlavně vtipná, což je velké plus. A já vám zaručuji, že se vám bude líbit.

Recenzentka: Martina Stará

Karolíně Mayerové přichystal osud za krátkou dobu života nejedno nepříjemné překvapení. V době těhotenství ji opustil muž, kterého milovala. Složitou výchovu temperamentní dcery těžce zvládá a najednou si uvědomuje, že převzala na svoje bedra příliš velkou odpovědnost. Laura připravuje mamince nejednu horkou chvilku a proto Karolína usoudí, že by bylo dobré najít sobě mužskou oporu a Lauře pevnou otcovskou ruku. Jenže osud nechce unavené matce vyjít vstříc a karty života nepředvídatelně zamíchá.

Nakladatelství: Pavel Kohout, KKnihy.cz
Rok vydání: 2015
Žánr: romány pro ženy