Recenze: ZAHRADA ŽIJE (Anita Blahušová)

Zahradničíme s dětmi

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Smart Press
Chci zakoupit tento titul

Znáte české nakladatelství Smart Press? Na jejich webové stránce se v podtitulu dočtete: „Originální české kuchařky a další výjimečné knihy“. Převážně vydává českou tvorbu, a tak se můžete kochat krásnými publikacemi. Já kupříkladu mám doma kuchařku Menu podle Koko, kterou má na svědomí blogerka vystupující pod pseudonymem Koko, a její recepty jsou perfektní. Ač někdy složitější, vše je sepsáno velmi jednoduše a snadno podle nich uvaří kdokoliv. O Tradináři (recenze), rodinném a tvořivém roce plném oslav a rituálů, jsme vám již ódy pěla na naší domovské stránce Svět Mezi Řádky a velmi často do publikace nahlédnu. Zahrada žije je další knihou, kterou budete nejspíš využívat velmi často, především během zahradnické sezóny.

Česká spisovatelka Anita Blahušová se o rostliny a zahradničení zajímá prý již od útlého věku. Jejím debutem byla publikace Zahrádka v květináči, která vyšla v roce 2014 u nakladatelství Smartpress. U téhož nakladatelství vyšly také její ostatní publikace. Z roku 2018 je to právě tento titul Zahrada žije – zahradničíme s dětmi, z roku 2019 Pěstujeme ve městě: Zelené balkony, sousedské záhonky a komunitní zahrady. Chystanou novinkou v tomto roce bude publikace Květiny do vázy

Kniha je rozdělena dle ročních období a měsíců, přičemž se vždy věnuje zábavě i práci na zahradě. Spousty inspirace tak přináší zahrádkářům s dětmi i bez, jelikož  dané nápady si zahrádkář může užít i sám. S ohledem na jednoduchost, praktičnost a nápaditost je příručka vhodná pro začátečníky i pokročilé milovníky zahradnických prací.

Jestli už vlastníte nějaké publikace z nakladatelství Smartpress, tak tušíte, že vizuální stránka knihy je naprosto perfektní a opravdu krásná. Celoplošné pestré fotografie, inspirace a ukázky. Už při prolistování vás snadno nadchne.

Co se týče témat, publikace je velmi komplexní a prakticky nepostrádá nic, co byste od tématu očekávali. Návody, postupy, ilustrace, to vše vám pomůže ve využití zahrady v tom nejlepším směru s dětmi i bez. Od různorodých her po pěstování a typické zahrádkaření. Co se týče rostlinstva, tak pěstování se autorka věnuje od klasické zeleniny až po bylinky. Dětem lépe osvětlí, jací živočichové s nimi na zahradě žijí a čím jsou zajímaví a potřební. I těm je věnovaná značná část knihy.

Tato publikace, stejně jako předchozí tituly, které jsem si od Smartpress zakoupila, nemá chybu. Je dotvořená do detailu, dokáže zaujmout a přivést k trávení zábavného času na zahradě nejen děti, ale i dospělé. Působí výrazným, zábavným a poutavým dojmem. Autorka hovoří s lehkostí a emocemi a poutavě líčí svou exkurzi na zahradu, kterou už nebudete chtít opustit. Určitě doporučuji. Co se týče knih připravovaných s pečlivostí u nakladatelství Smartpress, máte se coby čtenáři rozhodně nač těšit a čím se kochat.

V knize najdete spoustu inspirace a jasné postupy s návodnými fotografiemi – s dětmi si tak můžete vše vysvětlovat, plánovat a vyzkoušet. Dejte malým zahradníkům kousek záhonu a svobodu k experimentování!

Práce na zahradě nás vrací ke kořenům a k přirozenému ročnímu cyklu. Spolu s dětmi na jaře zasejte semínko a sledujte, jak se rostlina vyvíjí a roste, v létě si užijte hojnost sklizně a na podzim nasbírejte osivo na další sezonu i zásobu zimního krmení pro ptáčky…

Poznávejte, hrajte si, pěstujte a radujte se ze společné tvorby a každodenních zázraků!

Co vás čeká?

Vlastní úroda od bylinek až po brambory, živá a hravá zahrada (jezírko, koutek pro obry, hmyzí domečky, strašák do zelí aj.), léčivé dobroty, domácí kosmetika a spousta aktivit pro každé roční období, poznávání živočichů na zahradě, fungování rostlin a života v půdě.

Kniha je určena dětem a jejich průvodcům: rodičům, prarodičům i pedagogům.

Nakladatelství: Smart Press
Žánr: Literatura naučná a populární