Recenze: PARTA Z TICHÉ STRANY(Pavel Jedlička)

Tajemství pozoruhodného hrnce

Za recenzní e-knihu děkuji autorovi Pavlu Jedličkovi

Parta z Tiché strany není autorova prvotina, můžete znát jeho předchozí sci-fi knihu Armabetton, kterou napsal společně s Martinem Chvalem. Pavla Jedličku si možná vybavíte také pod pseudonymem doctor H. Stejně jako v Armabettonu se v titulu Parta z Tiché strany nachází různé sci-fi/fantasy prvky, i když se to třeba podle obálky nebo anotace nemusí zdát. O knize se můžete také dozvědět na blogu Pomalé kulky

Hlavními hrdiny příběhu jsou chlapci, kteří si jako parta říkají Pomalé kulky. Členové skupiny jsou tito mladí druzi: Mentolka, Houska, Červiváček, Tryskonožka a Dlužín, který celou partu vede. Mirka Dlužína musí každý člen poslouchat na slovo a dodržovat pravidla, jinak je čeká trest, který pro ně předseda vymyslí. Většinou se ale chlapci Mirkovi snaží zalíbit a moc ho neštvat, jelikož z něho mají respekt, také proto, že se dokáže snadno rozčílit. Jsou tedy dost soutěživí, každý chce být u předsedy ten oblíbený. Parta se spolu vydává na různé výpravy, kde shání peníze nebo pátrají v oblasti Sténadel. Jde poznat, že i přes Dlužínovo přísné vedení se mají všichni v partě rádi a vždy spolu v nesnázích vymyslí nějaký plán.

Příběh začíná tehdy, kdy se na zdi obchodního centra v Tiché straně objeví kresba pozoruhodného hrnce, ve kterém prý jde uvařit to nejlahodnějšího jídlo. O kastrolu koluje spoustu fám, proto se parta chlapců rozhodne, že celé záhadě přijde na kloub a že se vydají do Sténadel, kde by se měl hrnec údajně nacházet. Ve Sténadlech žijí i zvláštní lidé, Voltové, kteří na hrudi nosí baterku, ve které je pro nás až neskutečné množství voltů. Tichostraníci se musí naučit voltským zvykům, jejich mluvě a chování, aby mezi ostatní zapadli. Skupina kluků musí čelit různým nástrahám při pátrání, ať už po robotovi, upírovi nebo třeba letecké hlídce. Parta se dostane několikrát do nebezpečí, ale chlapci zachovají chladnou hlavu a vždy situaci nějak vyřeší. I když celou dobu pátrají po hrnci, narazí na několik dalších situací a tajemství, které musí ihned vyřešit a rozluštit. Dobrodružství je dynamické a konec opravdu nečekaný.

Jak už jsem psal v předchozím odstavci, příběh se odehrává ve Sténadlech a Tiché straně. I když se autor na popisování těchto čtvrtí moc nezaměřoval, na mě působily jako chudé oblasti. V knize se také vyskytují tajemné chodby v podzemí, které chlapci postupně přezkoumávají a nacházejí velmi pozoruhodné věci. Upíra, robota, radioaktivní oblast, neuvěřitelné vynálezy, to vše v příběhu najdete. Pravděpodobně si říkáte, že je to absurdní, ale mně to tak při čtení nepřipadalo.

Pokud se chcete u čtení chvílemi pobavit, máte rádi dobrodružství a záhady, tak určitě stojí za to si Partu z Tiché strany přečíst nebo třeba doporučit starším dětem, jelikož je příběh někdy komplikovaný a je tam třeba hodně nových informací. Titul doplňuje i několik černobílých ilustrací od Petra Šrédla, díky kterým jsem si dokázal více představit hlavní hrdiny.

Recenzent: Patrik Kříž

Parta kluků se rozhodla vydat do sousední čtvrti vypátrat tajemství jakéhosi tajemného hrnce. Do Sténadel však mají Tichostraníci vstup zakázán. Chlapci tam však chtějí stůj co stůj. Proto musí jít tajně, v přestrojení. Hned po vstupu do Sténadel chlapci zjišťují, že se ocitli v úplně jiném světe. Sténadelští chlapci jsou velice odlišní a podivní. Podaří se hochům z Tiché strany oklamat Sténadelské hlídky? Dokáží odhalit tajemství podivného hrnce? Nebo budou odhaleni, uvězněni a surově mučeni?

Nakladatelství: samonáklad
Žánr: dobrodružství
Počet stran: 296