Recenze: NEBUDEME SI LHÁT (Lucie Auzká)

Každé rozhodnutí přináší následky

Za recenzní e-knihu děkuji e-shopům Palmknihy a eReading

Palmknihy a eReading na FB

Chci zakoupit titul Nebudeme si lhát!

Lucie Auzká je dvaadvacetiletá dívka se zájmem o historii, která v letošním roce vydala již svou čtvrtou knihu. Většinou se jedná o krátké útvary na pomezí novely a románu, orientované na dívčí čtenářky. Na našem projektu jste si již v minulosti mohli přečíst recenzi na její knihu Druhá šance. Jaké bude poslední čtivo této autorky, které je zaměřeno na téma nevěry

Adéla má na svůj věk solidně nakročeno. Ve dvaadvaceti letech studuje vysokou školu, bydlí v rodinném domě se svým přítelem a společně plánují svatbu. Jsou však situace,   ve kterých její věk vyjde najevo. Když se v jejím životě octne Kryštof, uvědomí si, že možná ještě není dostatečně zralá a chce od života i trošku něco jiného.

Právě na vysoké jsem potkala Kryštofa, studenta magisterského oboru anglického jazyka a literatury. Jestli jsem do té doby nevěřila na lásku na první pohled, tehdy jsem ji pochopila. Kryštof měl přesně ty vlastnosti, které mi u Dalibora vždycky chyběly, a chápal mě ve věcech, kterým můj přítel nikdy nerozuměl. Navíc už to bylo hodně dávno, co jsem cítila bezstarostnou zamilovanost, roztřesená kolena a nervozitu, když se na mě dotyčný jen usmál. Dalibora jsem sice milovala a nedokázala jsem si představit život bez něj, což vlastně nedokážu ani teď, ale měla jsem pocit, že život mi v ohledu lásky ještě něco dluží. A to něco byl právě Kryštof. (10%)

Kniha je po většinu času psaná v přítomném čase ich-formou z pohledu Adély. Ač počet stran není velký, obsahuje osmnáct kapitol. Hlavní kostru této novely tvoří dialogy a jen malé množství popisu, které spíš příběh posune k dalšímu dialogu.

Ocitáme se v milostném trojúhelníku a v podstatě se neřeší nic jiného. Nevíme, jaký byl vztah Adély a Dalibora před nevěrou, z jaké rodiny Adéla pocházela a jak probíhalo její dětství. Pořádně ani nevíme, jaký je Dalibor. Jak bychom taky vzhledem k útlosti publikace mohli. Středobodem knihy je to, jak moc se může zkomplikovat život, pokud člověk uklouzne.

Jedná se o typický dívčí román pro dospívající holky, které chtějí mít zobrazenou lásku jako trám a zároveň určité nebezpečí a svého "bad boye". Samozřejmě, že jsme všechny stejné a obětujeme vše kvůli někomu, kdo si to nezaslouží, a pak litujeme. Není zde explicitní popis milostných scén, spíš zmínka o tom, že se něco událo. Naopak se můžeme dočkat častého vzájemného kousání do rtů.

Tento románek není ničím výjimečný, ani ničím nevybočuje. Čtivost Nebudeme si lhát je i dost dána obecnou češtinou, která je místy použita. Na druhou stranu je však vykoupena častými překlepy/nadbytečnými slovy, případně opakováním myšlenek již vyřčených. Sloh mi celkově vyznívá jako rozšířená a roztříštěná slohová práce na střední škole. Chybělo mi jasné vytyčení toho, kde jsem a kam směřuji. Takhle to působí jako nedořešená výseč z Adélina života. Od autorky, která vydává čtvrtou knihu, bych čekala alespoň menší posun.

Celkově hodnotím jako průměrné dílo v oblasti dívčího románu. Zaujmout může danou věkovou kategorii, případně starší věkovou kategorii, která zastává heslo „Být stále mlád(á)“. Jednoduché čtivo na jedno odpoledne.

Knižní obálka působí decentně, avšak pro mě je nicneříkající. Dvě osoby, které ani moc neodpovídají knižnímu popisu.

Když se dvaadvacetiletá Adéla za zády svého snoubence začala scházet s jiným mužem, neměla ani nejmenší tušení, jak velké problémy by jí to mohlo přinést. Najednou se však právě kvůli svému milenci ocitá v těžké situaci. Všichni, na které se dříve mohla spolehnout, se k ní obracejí zády. Adéla se snaží vyrovnat s mnoha zklamáními i s vlastními chybami. Navíc stojí před důležitým rozhodnutím, které by jí mohlo úplně změnit celý život...

Nakladatelství: E-knihy jedou
Žánr: romantické, dívčí román
Rok: 2018