Recenze: HLAS MÉHO SRDCE (Jana Žujová)

Příběh mladé studentky

Za recenzní výtisk děkujeme nakladatelství Má kniha.cz

Chci zakoupit e-knihu!

Už dlouho jsem nečetla něco lehkého, příběh, u něhož bych si odpočinula a vyčistila hlavu. Zvolila jsem proto román mladé české autorky Jany Žujové Hlas mého srdce.

Hlavní hrdinkou je devatenáctiletá Lucie, studentka brněnské vysoké školy. Prožívá běžné starosti svých vrstevníků jako první lásky, či náročné zkouškové období. Blíží se Vánoce, Lucie se chystá domů. Těší se na rodinu, vánoční pohodu i silvestrovské oslavy. Konečně se uvidí se sestrou, která žije v Anglii. Jenže nový rok nezačal vůbec dobře. Když se Lucka probudí do svátečního dne, doslova se jí zhroutí celý svět. Smíří se Lucie s novou situací, nebo bude bojovat za to, v co věří, a co už ostatní dávno vzdali? Vážná rodinná záležitost, kvůli níž se dostane do Londýna, jí pořádně zamotá hlavu. Kromě romantické linky, která je v takovém příběhu doslova nezbytná, autorka do děje zakomponovala i prvky téměř detektivní. Rozhodnout se, jestli vyhraje rozum, nebo srdce, to bude hodně těžké.

Autorka v tomto románu vykreslila svět dnešní mladé generace. Lucie je jeho typická představitelka. Vcelku sympatická holka, plná energie, i když někdy trochu lehkomyslná, ale to už k mládí tak nějak patří. Zastihujeme ji ve chvíli, kdy má hlavu plnou příprav na zkoušky, ale zároveň řeší patovou situaci v milostném vztahu s Radkem. Na klidu jí nepřidávají ani rodiče. Zatímco Lucie chce být samostatná a těží z toho, že je právně dospělá, její rodiče v ní pořád vidí malou holčičku. Janě Žujové se podařilo nastínit takový vztah mezi rodiči a dětmi, jaký asi známe všichni, ať už z jedné, nebo druhé strany. Na můj vkus se však v ději objevovalo příliš mnoho hádek a třenic mezi Lucií a její matkou, mnohdy zbytečně emočně vypjatých.

Kniha je psaná spíše jednoduchým, víceméně popisným stylem, nenutí vás nějak extra přemýšlet. Jedná se o lehkou jednohubku, kterou zvládnete během pár hodin. Tato kniha na vás neklade žádné velké nároky, jeví se jako ideální pro chvíle, kdy si od náročné četby potřebujete odpočinout, třeba právě během zkouškového období.

Na druhou stranu, právě ta jednoduchost, která v některých momentech připomíná slohovou práci, mě zarazila. Podle informací o autorce je tato kniha třetím počinem na jejím kontě, mně to připadalo jako prvotina, na níž se teprve učí psát. Byť se v příběhu objevuje velké množství vedlejších postav, máte pocit, že kolem vás rychle procházejí jako svatí na orloji. Nic moc o nich nevíte, bližší úsudek si uděláte jen těžko, nemáte z čeho. Za sebe můžu říct, že jsem neměla nijak velká očekávání, jen jsem si chtěla připomenout mládí a studentská léta, což se mi splnilo, ale to bylo asi tak všechno.

Hlas mého srdce je primárně určen mladým čtenářkám, které budou cítit jisté generační souznění. Kopete-li za rodičovský tým, nahlédněte na situaci svých potomků pod drobnohledem.

Obálka knihy je na pohled příjemná, dostatečně nastiňuje téma knihy. Líbí se mi zpracování, které je ve stylu napůl fotka, napůl kresba, což je nejen vtipné, ale i nápadité.

Recenzentka: Baru Knihomilka Javorková

Devatenáctiletá Lucka, která je studentkou prvního ročníku na Mendelově univerzitě v Brně, prožívá na kolejích bezstarostné chvíle se svými spolubydlícími, ale i nervy před zkouškovým obdobím. Doma má silné zázemí a přátele, na které se může spolehnout. V čem však stále tápe, je její milostný vztah s Radkem, který by ráda zachránila, i když netuší jak. Když se navíc probudí po prohýřené silvestrovské noci, život se jí obrátí vzhůru nohama. Lucka se však nevzdává, a i když jsou všichni proti, jde si dál za svým cílem, a to klidně i přes kanál La Manche…

Jana se při psaní inspirovala reálnými příhodami se skutečnými lidmi, které jemně doplňují hlavní linii příběhu Lucky a jejího milostného života. Příznivci dramatických a detektivních zápletek si však taky přijdou na své. Ona osudná silvestrovská noc totiž odstartuje sérii událostí, které hlavní hrdince pořádně popletou nejen hlavu, ale i srdce.

Nakladatelství: Má kniha.cz
Rok vydání: 2015
Žánr: Román