Recenze: LOVEC VĚNA (Katherine Luka)

Klasický romantický příběh ze staré dobré Anglie

Za recenzní výtisk děkujeme autorce Katherine Luka.
Chci zakoupit e-knihu Lovec věna.

Ještě coby studentka jsem hltala měrou vrchovatou příběhy z pera Jane Austen. Proto, když se mi naskytla příležitost recenzovat Lovce věna, neváhala jsem ani vteřinu. Anotace totiž slibuje romantický příběh odehrávající se v Anglii a na to já prostě slyším. Takže milovnice a milovníci anglické spisovatelky, zbystřete a čtěte dále.

Příběh se točí kolem zakázané lásky, pro kterou je člověk schopen obětovat i své dobré jméno. Zamilovaná Madelyn se sama vydává na cestu, která je pro mladou dámu té doby nemyslitelná. A jak se dá dopředu vytušit, tato cesta jí změní život. Více vám neprozradím, protože to byste mě ukamenovali.

Madelyn je tou naivní hrdinkou, z pohledu ostatních hloupoučkou dívkou, která je svazována pravidly etikety, tím, co se sluší a nesluší, snažící se nepřijít do konfliktu s morálkou. Nutno ale podotknout, že u Madelyn je patrný přerod z křehké květinky bojující s nespravedlností a nepochopením, k ženě, která ví, co chce a jde si za tím. Fergusson je jejím pravým opakem, doslova kašle na to, co si kdo myslí, jeho nátura je jakoby vytesaná z kamene, který je neopracovaný a surový. U Fergussona jsem se však nemohla zbavit dojmu, že autorka se snaží, aby vypadal strašně tajemně, ale moc se jí nepodařilo mě o tom přesvědčit. Spíše mi v souvislosti s ním moc nenabídla, něco mi u něj prostě chybělo. Důležitou postavou je zde také George, navoněný a líbivý mladík, vybavený sladkými řečičkami a neodolatelným šarmem. O tom, jak oba muži zamíchají s Madelyninými kartami osudu, se nechte překvapit.

Katherine Luka využila svého nesporného vypravěčského talentu k tomu, aby čtenáře doslova přikurtovala k židli a s pomyslnou pistolí u spánku jej prostě donutila knihu přečíst na jeden zátah. Ano, chci tím říci, že je kniha nesmírně čtivá a byť je romantická linka spíše upozaděnější a otěže přebírá dobrodružství, na čtivosti a zaujetí to vůbec neubírá, ba naopak.

Autorka hezky přenesla na papír naivitu té doby a i když je příběh plný klišé a je psaný obyčejně, není to nic na škodu. Věřím totiž, že po knize sáhnou ti, kteří právě takové příběhy mají rádi a na výčitky tedy nedojde. Mimo to, že autorka velmi dobře píše, má bohatou slovní zásobu a z Lovce věna čiší její zaujetí pro psaní, má i velmi dobře vystavěné dialogy. Ty jsou svižné, mezi hlavními hrdiny to jiskří a čtenář se tak nemusí chytat za hlavu a spílat autorovi.

Co bych však spisovatelce vytkla, je to, že příběh by mohl být klidně delší. Mrzelo mě, že konec byl takový uspěchaný a useknutý. Přitom bych si ráda přečetla i o tom, co bylo dál. Možná ale autorce křivdím a chystá se na pokračování... Uvidíme.

Lovec věna je knihou, která mne příjemně překvapila a určitě si zaslouží mé velké doporučení. Na své si přijdou spíše ženské čtenářky, a to bez ohledu na věk. Katherine Luka je autorkou, kterou byste si měli rozhodně zapamatovat, protože má podle mě slibně našlápnuto. S čistým svědomím mohu napsat, že Lovec věna mne opravdu bavil a věřím, že bude bavit i vás.

Je dle mého názoru velmi povedená a Katherine Luka si ji vytvořila sama. Zajímavostí je, že na své FB stránce dala svým fanouškům vybrat ze dvou návrhů.

Dva roky po konečné porážce Napoleona se panství Fallstone ocitne opět v krizi, a Fergusson Fleming, baron z Fallstone, hledá cestu, jak se z finančních problémů dostat.
Madelyn je dívka z dobré rodiny, která si zakládá na rodinném jménu i společenských konvencích, ale rozhodne se dát lásce přednost před vším ostatním.