Recenze: SNĚHURKA JABLKA NEBAŠTÍ (Petra Stehlíková)

Návyková oddechovka plná humoru!

Za recenzní e-knihu děkuji eshopu Palmknihy - eReading
Palmknihy a eReding na FB

Chci zakoupit titul Sněhurka jablka nebaští

Spisovatelku Petru Stehlíkovou vám nejspíš není třeba představovat. Momentálně spousta čtenářů (a já mezi nimi) netrpělivě vyčkává na vydání třetího dílu Naslouchače, který je opravdu pohlcujícím fantasy. Autorka má na kontě již několik příběhů, z nichž nejstarší jsou dvoudílná série Eriel a trilogie Susan Smithová. Pokud si chcete knihy dokoupit, zřejmě budete mít smůlu, protože jsou vyprodány a dotisk není, ale třeba byste si k Naslouchači, vycházejícímu již i v brožované vazbě, mohli přikoupit i tuto novinku. Nejprve vyšla u nakladatelství Nová Forma, pokud ji chcete mít v tištěném vydání, posléze také jako elektronický titul.

Příběh Sněhurky, která si  umí užívat života, je vyprávěn v ich-formě minulého času. Text je poměrně hutný a výraznější, méně propracovaný než u úspěšné série Naslouchač. Autorka styl psaní přizpůsobila žánru, ale přesto nepostrádá onen pověstný náboj a čtivost, kterým její knihy oplývají. Zajímavostí je, že párkrát text mění font písma i velikost, aby dotvořil kýžený efekt.

Sněhurka začíná poměrně akčně a vlastně se neustále něco živelného a veselého děje. Charlie Ever Watkinsová totiž postrádá pud sebezáchovy a vsadila se svým poměrně jednoduchým a na sex myslícím kamarádem Bradleym, že... Sázka je vtipná, nabitá energií a erotikou, ačkoliv ne tolik, aby autorka zabředla v žánru erotických románů.

Charlie je... prostě kvítko. Třiadvacetiletá nevyspělá puberťačka by vážně potřebovala dospět jako sůl, ale prozatím si užívá, a to hodně. Alkohol teče proudem, párty jistí každý víkend. Rozhodně si umí zkomplikovat život a tím se čtenář skvěle baví.

Sekundantku v bezduché zábavě jí dělá její nejlepší kamarádka Holly, která je holka do nepohody a také pěkně od rány. S Charlie ji spojuje ostrý jazýček a společné bydlení, které sdílí právě s Bradleym.

Bradley je případ. Neustále myslí svým nejlepším kamarádem Brianem, kterého má schovaného v poklopci, a je pro každou srandu. Má ještě menší pud sebezáchovy než Charlie a nesnáší svého bývalého šéfa.

Postavy jsou hodně své a také se pohybují na hraně stejně jako humorná složka. Jsou však domyšlené, v rámci žánru propracované a dokáží vás oslovit. Ačkoliv je námět prostší, nepostrádají přitažlivost a úroveň.

Jednoduchá linie je víceméně přehlcená humorem. Je doslova všude, což může někomu být nepříjemné. Ne vždy se jedná o přirozené vtipkování, v některých situacích či výrocích je znát, že autorka tlačí na pilu. Spíše se zábavné pasáže přiklání k americkému humoru, což se hodí k prostředí. Jak už jste poznali podle jmen, tak příběh se odehrává v Anglii, a tak se také pohybuje trochu za hranicemi. Pár pasáží je tam spíše kvůli humorné složce, než by se týkaly akční linky, která je jednoduchá, nápaditá a dokáže vás překvapit. Námět inspirovaný pohádkou o Sněhurce je vtipný. Nejede se přesně podle dané předlohy, ale určité komické prvky jsou v tomto díle znát.

Milostná zápletka je příjemně čtivá a dodává knize tu správnou šťávu. Jiskrnost a vášeň doprovází erotické prvky, které však nesklouzávají do nevhodných vod, takže stále vše v mezích, a přesto vám dokáží rozzářit oči.

Nejspíš vás překvapí, jak snadno se do humorného příběhu vžijete, ale je to obdobné jako u předchozích děl této autorky. Vysvětlení je jednoduché. Petra Stehlíková psát umí a využívá přirozených aspektů, aby vás u čtení nenásilně a snadno udržela.

Příhodný závěr je oproti předešlému akčnímu ději spíše klidnější, což je dobře. Některé čtenářky by si jistě přály, aby bylo dílo delší a mohly si tak vychutnat i rozuzlení, na které se tolik těšily, ale to se nekoná. Titul se pohybuje především v mezích humoru a toho se autorka také celou dobu drží.

Oblíbili jste si Naslouchače? Sněhurka vás svou důvtipností a ztřeštěností jistě mile překvapí. Pokud vám nevadí přehršel humoru a chcete zažít něco ujetě pohádkového, určitě vás dílo nezklame. Jako čtivá oddechovka je Sněhurka jablka nebaští vážně návyková a příjemná četba.

Co na titul říká Chensie? Byla jsem hodně a příjemně překvapená. Získala si mě milostná linie, která na mě zapůsobila hodně. Někdo ji bere jako anti-romantickou, mě naopak okouzlila. Hned bych si od autorky přečetla něco, kde romantika hraje prim. Ten humor byl u mě na hraně a někdy i za ní. Občas mi přišel až moc vynucený a hutný, hůře stravitelný, ale stejně mi kniha nedala spát. Sice se mi moc nelíbilo slovo buřty, kterými autorka popisovala určitou část těla, to bylo vážně anti-, ale  přesto... Bomba odpočinkovka. Jsem ráda, že jsem si titul pořídila i v tištěné verzi. Rozhodně jsem jej nečetla naposledy!

Bláznivý, lehce pikantní příběh o tom, že některé sázky by se neměly uzavírat a že před některými muži se nedá utéct.

Pro Charlie Ever Watkinsovou je život jedna velká zábava. Slova jako zodpovědnost, ambice nebo sport považuje za sprosté výrazy, které by se měly vyslovovat šeptem. Nebo vůbec. Nejdřív řeže a pak hledá metr. Občas. Volný čas tráví vysedáváním se svými stejně uvažujícími přáteli po barech a v opileckém stavu se sází o všechno možné. Dost často prohrává a tak není divu, že její život tvoří řada po sobě jdoucích průšvihů. Jednoho dne ovšem přijde sázka, která se jí vymkne z rukou…

Nakladatelství: E-knihy jedou
Žánr: Romantika
Počet stran: 304