Recenze: LOVEC ANDREA: KRÁLOVSKÁ KREV (Radka Strejciusová)

Fantasy příběh přetékající romantikou

„Od začátku, kdy jsem balancovala na hraně smrti, a kdy se můj stereotypní noční život Lovce změnil v jednu akční noční jízdu na horské dráze, která se mi sakra líbí. A já doufám, že ta jízda nikdy neskončí...“ (Str. 279)

Za recenzní e-knihu děkuji portálům Palmknihy a eReading.

Když se do knihy pozorně začtete, poznáte, že název titulu hodně vypovídá o celém příběhu. Lovec Andrea - Královská krev je urban fantasy příběh, ve kterém převažují prvky romantiky a erotiky. Na scénu ale přichází i svět upírů a vlkodlaků. Je pak už jen na čtenáři, jestli ho to od čtení odradí nebo bude hltat každé napsané slovo.
Styl psaní je poutavý svým tématem –  upíři a vlkodlaci jsou v dnešní literatuře trochu pozapomenuti – a kniha se velmi lehce čte. Jde o celkem odpočinkové čtení s malou dávkou akce, která rozhodně není na škodu. Je však znát, že se jedná o autorčinu prvotinu. V příběhu také najdete velké množství romantiky. Musím však podotknout, že v knize jsou erotické scény popisovány občas až moc do detailů. Nároční čtenáři tu budou mít asi trochu problém, brzy vás nejspíš přestane bavit neustálé plácání po zadku a cvrnkání do nosu, které se v knize často vyskytuje. Pokud ale toto přejdete, určitě to není špatné čtení. Po celou dobu děj vypráví hlavní hrdinka Andrea, se kterou budete sympatizovat, když si zvyknete na její osobnost.

Mezi obyčejnými lidmi žijí i nic netušící nositelé Staré krve. Vedení Lovců tyto jedince nenápadně vyhledává a následně zabíjí. Jedním takovým člověkem je i Andrea. Jako jedna z mála má však štěstí a dostává se jí celkem normálního života Lovce – i ten ale jednou skončí. Pomyslná bublina bezpečí praská a začíná nelítostný boj o nadvládu. Kdo zvítězí?

Postavy jsou popsány uměle a jejich chování je nelogické. V jednu chvíli hlavní hrdinka miluje jednu postavu a záhy má určité pouto s druhým mužem a líbá se s třetím. Andrea to sice vysvětluje, ale moc tím čtenářky neuklidní. Rozhovory v knize působí občas neosobně. Hojně se opakují určitá slova, která mohou „lézt na mozek“. Když nic jiného, je zajímavé sledovat vztahy mezi jednotlivými charaktery.

Zvláštním prvkem jsou určitě mezilidské vztahy. Pokud autorčiným záměrem bylo vytvořit jejich spletitou síť, povedlo se jí to skvěle. Dalším takovým bodem by mohly být situace, které pro člověka bývají opravdu těžké a postavy v knize si s nimi poradí opravdu až nereálně bravurně.

Všechna zásadní negativa byla shrnuta v předchozích několika odstavcích. Jak jsem již podotkla, jedná se o debut a Radka Strejciusová teprve sbírá zkušenosti. Pokud autorka napíše další knihu, snad bude už lepší.

Závěr knihy je optimistický a autorka si vytvořila prostor pro pokračování. Jestli jej využije nebo si čtenář domyslí pokračování sám, není jisté.

Titul bych doporučila těm, kteří mají rádi více romantiky než akce. Náročné čtenářky si cestu k této knize pravděpodobně nenajdou.

Knižní obálka působí tajemně a navozuje pocit akce. K příběhu se určitě hodí.

Při nočním honu na svou osobu se Andrea rozhodne, že svou kůži vlkodlakům, ani upírům nedá lacino. Ale nepřežila by bez pomoci někoho dalšího. V jediné chvíli se její zaběhlý život nočního Lovce převrací naruby a nabírá rychlost i směr úplně jinou cestou, než předpokládala. K tomu s překvapením zjišťuje, že nevládne jen ostrému meči a pistoli se stříbrnými kulkami, ale také magii. Plány se mění a Andrea se vydává do přímého boje, který má zastavit vraždy dalších jí podobných – dědiců Staré krve. Naštěstí na to není sama…

Nakladatelství: Lukáš Vik
Žánr: Fantasy
Počet stran:280